|
|
вернуться в форумWA 1 i test my program he works fine.... #include <iostream> using namespace std; int i,j,a[100001],n,maX,b,miN,minim[100001]; int sum = 0,sum1 = 0; int main() { // input cin >> n; for (i = 0; i < n; i++) cin>>a[i]; // sort from small to big ... for (i = 0; i < n; i++) { maX = a[i]; for (j = i; j < n; j++) if (a[j] < maX) { a[i] = a[j]; a[j] = maX; maX = a[i]; } } for (int k = 0; k < n-1; k++) { sum += a[k]; if (sum > a[n-1]) { miN = abs(sum - a[n-1]); break; goto end; } } // doing any variants and adding result to minim[] b = 0; while (b < n) { maX = a[0]; for (i = 0; i < n; i++) for (j = i; j < n-1; j++) { a[i] = a[j+1]; break; } a[n-1] = maX; for (int k = 0; k < n/2; k++) sum += a[k]; for (int k = n/2; k < n; k++) sum1 += a[k]; minim[b] = abs(sum-sum1); sum = 0; sum1 = 0; b++; } // finding minimum for (int k = 0; k < n; k++) { miN = minim[k]; for (int d = 0; d < n; d++) if (minim[d] < miN) { miN = minim[d]; } } end: cout<<miN; return 0; } all my test works ... who know what's the first TEST? Edited by author 24.10.2008 13:04 Re: Try this test Thank you very much for test... I just remake some codes and get AC. Can you show me better than my algorithm? Edited by author 24.10.2008 18:11 Edited by author 24.10.2008 18:11 Re: Try this test Its a simple Balance Partition Problem of Dynamic programming , Google it< |
|
|